- פתגמים ותחפושות – על השולחן מפוזרים פתגמים (לאו דווקא קשורים לפורים). כל קבוצה בוחרת פתגם וחושבת כיצד להתחפש אליו. במפגש הילדים האחרים צריכים לנחש איזה פתגם התחפושת מייצגת.
- התבוננות בציור "הליצן" של רומרו בריטו – הילדים מתבוננים בציור ומשתפים במה שהם רואים ומה הוא משדר להם. לאחר מכן, בסדנה יצירתית, כל ילד יוצר ליצן משלו.
- שיחה על תחפושות – כל ילד מספר למה הוא מתחפש או היה רוצה להתחפש. מדברים על מה הדמות שבחרו מייצגת בעיניהם ומה המשמעות שלה באופן כללי.
- רעשנים – חוקרים יחד עם הילדים מה מפיק רעש. מתחילים מהגוף (מחיאות כפיים, תיפוף), ממשיכים לבדוק חפצים שונים בחדר ובחצר. לאחר מכן, כל ילד בוחר כיצד הוא רוצה ליצור רעש. במפגש משמיעים את השיר "חג פורים", וכל ילד מצטרף עם מקור הרעש שבחר.
- הכנת אוזני המן – יושבים עם הקבוצה ומכינים אוזני המן, אותם ניתן לשלוח הביתה עם הילדים, לחלק במשלוחי מנות או לאכול יחד.
- הכנת משלוחי מנות – מביאים כיבוד, וכל קבוצה מכינה את המשלוח שלה: מקשטת, אורזת ובוחרת את תכולתו. ניתן לחלק את המשלוחים לגנים שכנים או לבתי אבות.
- שיחה על דמויות המגילה – מדברים על דמויות המגילה, מה כל דמות מייצגת, ולמי הילדים מתחברים ולמה. דנים במושג "ונהפוך הוא" ומה המשמעות שלו עבור כל דמות.
- אביב בטבע – יוצאים לטבע עם הקבוצה, מתבוננים בשינויים המתרחשים באביב מבחינת פריחה, עצים וחרקים. ניתן להשתמש בזכוכית מגדלת כדי להתבונן מקרוב בחרקים ובצמחים.
- מעקב אחר זחל המשי – לכל קבוצה יש קופסה עם טוואי המשי. הילדים אחראים לנקות את הקופסה, לתת להם אוכל, לשים לב לשינויים ולתעד אותם לאורך ההתפתחות.
- עבודה בעקבות הציור "ספינת הפרפרים" של סלבדור דאלי – הילדים מתבוננים בציור, מדמיינים למה דאלי בחר לצייר דווקא פרפרים על ספינה, וחוקרים מה מסמל פרפר. בסדנה יצירתית כל ילד יוצר פרפר משלו בהשראת הציור.
לקבלת מערך מלא ומוכן להדפסה בחינם מידי שבוע
הצטרפי לקבוצת הוואצאפ של הקהילה (קבוצה שקטה)
החוויות שהכי נשארות עם הילדים הן אלו שבהן הם יוצרים, חוקרים ומרגישים שייכים.
תנו להם להוביל, להתנסות ולהביע את עצמם – כך הם מגלים את העולם וגם את עצמם.