אני לא מלמדת מיון אלא מכניסה את זה לחיי היום יום של הגן אם זה בסידור הגן, או בזמן משחק, או במשחקי מעבר.
- מיון תוך כדי סידור, כאשר אנו מסדרים תיבה או משחק שולחן אני אומרת לילדים, תביאו לי רק את הלגו הכחול או רק את החרוזים האדומים, תביאו רק פילים, עכשיו רק אריות וכו'.
- בזמן סידור משק הבית/ פינת בובות אני אומרת לילדים תשימו את כל הצלחות פה, את הכוסות על המדף, את השמיכות במיטת בובות.
- בזמן משחק בקוביות- אני אומרת להם בואו נביא עכשיו רק את הקוביות בצורת משולש, בואו נבנה רק מהקוביות בצורת גליל וכו'.
- אני מבקשת מהילדים לסדר את המשחקים מהגדול לקטן (זה יכול להיות חיות, חלקי משחק וכו').
- בעקבות הסיפור של בריאת העולם- אנחנו ממיינים את החיות- חיות מים, חיות שמים וחיות היבשה.
- אני נותנת לילדים לסדר דפים ואומרת להם לסדר לפי צבעים.
- כאשר הילדים גוזרים אפשר לתת להם הוראות לגזור דף גדול, דף קטן, לגזור בצורת עיגול לגזור מרובע.
- בסיום הציור- אני מבקשת מהילדים לסדר את הגירים או הטושים לפי צבעים.
- גם כששולחים את הילדים לחצר/לשטוף ידיים לפי צבע חולצה או כל הילדים שמתחילים באות א' זה גם סוג של מיון.
- בסוף שנה אני מזכירה לילדים את כל השירים שלמדנו והם אומרים לי באיזה נושא למדנו את השיר ואז יש לנו שירים שלמדנו בסתיו, שירים שלמדנו בחנוכה וכו'.
- מיון של בגדים בגדי קיץ ובגדי חורף.
- מיון פירות- לפי צבעים, עם גרעין או בלי גרעין, עם קליפה או בלי קליפה, פירות של כל השנה ופירות לפי עונות.
- בזמן האוכל אפשר למיין לפי מי אוכל כריכים עם גבינה מי אוכל כריך עם חומוס, קופסאות אוכל, סוגי מזון- פחמימות, ויטמינים, חלבונים.
- למיין מילים לפי האות פותחת ואות סוגרת.
- למיין משחקי חצר ומשחקי גן.
- מיון כיסאות או שרפרפים לפי צבע וצורה- כשהילדים קמים מהמפגש, מהאוכל או ממשחק ליד שולחן הם צריכים לשים את הכיסא במקום לפי הצבע והצורה.
- משחק מיון- למיין חרוזים לפי צבעים בעזרת פינצטה.
- לחבר אטבים לבריסטולים לפי צבע.
- למיין פונפונים או לפי גדלים או לפי צבעים (אפשר שהילדים יעבירו את הפונפונים בעזרת מקלות אכילה סינים).
- למיין מאכלים ודברים מוצקים ונוזליים (מים וקרח, מיץ וארטיק, לחם ומרק וכו').
- למיין את הצעצועים בגן לפי חומרים- עשויים מעץ, מפלסטיק, מבד.
- למיין את החפצים של הגן לפי חומרים ולפי שימושם- כיסאות מעץ ומפלסטיק משמשים לישיבה, מדפים, משחקים, שולחנות וכו'.
- לאחר האוכל הילדים מפנים את הכלים שלהם וממיינים לפי סכו"ם, צלחות, כוסות, את הסכו"ם גם אפשר למיין לפי מזלגות וכפיות.
- מיון תפקידים שעושים בבית ומחוץ לבית.
כל דבר שאנו עושות בגן יש לו משמעות עבור הילדים גם בטווח הקרוב וגם ברחוק ולכן הוא בעל ערך. בעיניי ככל שמרבים לחזור על הדברים ככה הילדים מפנימים את זה טוב יותר והערך של זה גדל ובכך גדל גם הערך שלנו.