לפני הקראת הסיפור לשבת עם הילד ולהתבונן בתמונות מבלי לספר את הסיפור, לשים לב לפרטים, לדמיין על מה יסופר, מה קרה פה, איזה פרטים אנחנו רואים בציור (כמובן שעדיף לעשות את זה בספרים חדשים שהילד עוד לא מכיר אבל אפשר גם עם ישנים). מתאים לבני 4-6 שנים,משך פעילות: 10-20 ד"ק.
לספר את הסיפור ולעצור כל קטע ולשאול שאלות הקשורות לדילמה שבסיפור או למסר של הסיפור.מתאים לבני 3.5-7 שנים, משך פעילות 10ד"ק.
להמציא סוף אחר לסיפור.מתאים לבני 4-8 שנים, משך זמן פעילות: 10 ד"ק.
לצייר ציורים אחרים לספר. מתאים לבני 4-8 שנים,משך זמן פעילות: 10-30 ד"ק.
לזהות אותיות או מילים שהילד מכיר בסיפור. מתאים בני 4-7 שנים, משך זמן פעילות 10 ד"ק.
לזהות מספרים בסיפור.מתאים לבני 3-5 שנים, משך זמן פעילות : 10 ד"ק.
ללמוד להכיר מילים חדשות מהסיפור. מתאים לבני 2-99 שנים, משך פעילות:כל משך הקריאה.
לבחור נושא ולחפש בספר: כמה ציורים יש בסיפור או ערים, הרים, פרחים, שמות של אנשים, חיות, כלי מטבח וכו'. מתאיםלבני 2.5-10 שנים, משך זמן פעילות: 10-40 ד"ק.
לטייל בעקבות ספר למקום שמוזכר בספר (זה יכול להיות ממש אתר או אזור בטבע, אבל זה יכול היות גינה ציבורית שמוזכרת בספר ואנו עושים את המסלול של הגיבורים בסיפור, או מספרה, חנות, קופת חולים וכו'). מתאים לבני 2-99 שנים, משך פעילות:15 ד"ק-שבוע.
ללמוד על סופר שכתב את הספר: חייו, ספרים אחרים שלו, דברים שאהב. מתאים לבני 3-99 שנים, משך זמן פעילות: 10 ד"ק- כמה ימים.
לנסוע בעקבות סופרים.מתאים לבני 2-99 שנים, משך זמן פעילות: בין יום לכמה ימים.
לכתוב ביחד עם הילד מכתב לסופר שכתב את הספר האהוב על הילד.מתאים לבני3-99 שנים, משך זמן 10-60 ד"ק.
להאזין ליצירה מוזיקלית שנכתבה בעקבות הסיפור או להתאים יצירה מוזיקלית שמתאימה לנו לסיפור. מתאים לגילאי 2-99 שנים. משך פעילות10-60 ד"ק.
ללימוד שירים ולחקור אותם. מתאים לבני 2-99 שנים, משך זמן פעילות: 10-כמה ימים.
לעשות הצגה בעקבות הסיפור. מתאים לבני 3-9 שנים, משך זמן פעילות: 10-30 ד"ק.
להכין תאטרון בובות בעקבות סיפור שהילד מכין את הדמויות והתפאורה. מתאים לבני 3-9 שנים, משך זמן פעילות: 10-60 ד"ק