דרך חווייתית להכניס את הילדים לאווירת החג וללמד אותם את תכניו:
- פעילות בעקבות הספר "שלושה פרפרים" מאת לוין קיפניס:
אני מתחילה בקריאת הסיפור כמה פעמים, על מנת שהילדים יכירו אותו היטב. - לאחר שהילדים מכירים את הסיפור, אני מחלקת להם פרפרים בצבעים שונים בהתאם לסיפור, ואנו ממחיזים אותו ורוקדים עם הפרפרים.
- אני מפתחת דיון עם הילדים בנושא "מהי חברות?"
שואלת: מה הייתם עושים במקום הפרפרים? איך עוד אפשר להסתתר מהגשם? - יצירה – הכנת פרפרים בעקבות הסיפור:
כל ילד יוצר את הפרפר שלו. לאחר מכן, אפשר לקיים ריקוד עם הפרפרים או לספר מחדש את הסיפור, כשהילדים מחזיקים את הפרפרים שיצרו. - אני מנצלת את הסיפור כדי לדבר על מושגים של "קרוב" ו"רחוק":
מה מבחינתם קרוב? מה רחוק?
לאחר מכן אנחנו משחקים משחק של קרוב-רחוק:- אני אומרת לעמוד ליד שולחן קרוב – והילדים ניגשים לשולחן הקרוב אליהם.
- לחבק חבר שקרוב אליהם.
- לשבת על כיסא רחוק.
- ללכת להביא משחק מרחוק.
- ללכת לחבק עץ רחוק – ועוד.
- אני אומרת לעמוד ליד שולחן קרוב – והילדים ניגשים לשולחן הקרוב אליהם.
- לקראת פסח – אני מאוד אוהבת את הסיפור "מעשה באגוז הזהב" מאת לוין קיפניס.
גם כאן, אני מתחילה בקריאה של הסיפור מספר פעמים, כדי שהילדים יפנימו ויכירו אותו לעומק. - לאחר מכן אנו עושים פעילות מיון – ממיינים סוגים שונים של אגוזים:
מה דומה? מה שונה?
איפה גדל כל סוג של אגוז?
אנו שמים לב שבין כל האגוזים – אין אגוז של זהב, וכך מתחדדת ההבחנה בין מציאות לדמיון. - בפעילות הבאה כל ילד בוחר לו אגוז מתוך ערמת האגוזים וצובע אותו בזהב.
אנו מספרים שוב את הסיפור, כאשר כל ילד מגלגל את האגוז שלו בדרך שונה ולמקום אחר בגן או בחצר. - בעקבות הסיפור, אני מדברת עם הילדים על אליהו הנביא – מי הוא ומה עשה.
- אני בוחרת שיר בעל קצב, ואנו מנגנים יחד עם האגוזים.
- משחק חווייתי: הילדים צריכים לקלוע את האגוזים לתוך חורים בקופסה.
- טחינת אגוזים והכנת חרוסת יחד עם הילדים: בתחילה ניתן לילדים לדפוק אגוזים בעזרת מערוך או פטיש, אחר כך טוחנים בבלנדר ומוסיפים את שאר המרכיבים.
לקבלת מערך מלא ומוכן להדפסה בחינם מידי שבוע
הצטרפי לקבוצת הוואצאפ של הקהילה (קבוצה שקטה)
סיפורים הם דרך ללמד את הילדים על החג והעונה.