תמונה מערכים על פירות הדר - חמוטל לחמן גישת האמת בחינוך

מערכים על פירות הדר לזום- ללימוד מרחוק

  1. הגננת מביאה לזום פירות הדר מראה את זה לילדים ושואלת האם הם יודעים מה משותף לכל הפירות האלו? (המטרה היא להגיע לזה שכולם ממשפחת פרי ההדר).
    אחר כך הגננת שואלת את הילדים האם יש להם פירות הדר בבית? אם כן אילו פירות הדר יש להם? ומבקשת שלמפגש הבא כל ילד יביא את פרי ההדר שהוא הכי אוהב לאכול.

  2. לבקש מראש מההורים שכל ילד יגיע למפגש עם פרי הדר, הגננת מביאה איתה פירות הדר שונים, ואז היא מנחה את הילדים לחקור את הפירות הדר שיש להם (איזה צבע? איזו צורה? מה הריח של הפרי? מי מצליח לקלף ביד? איזה פרי קשה לקלף ביד וצריך סכין?.
    אחר כך אפשר להשמיע את השיר שי מן הפרדס ולשיר עם הילדים.

  3. במפגש הבא לבקש מכל הילדים לבוא עם אותו פרי ולבקש שהפרי יהיה מקולף, אבל שהקליפה תהיה ליד הילד, ביחד עם הילדים בודקים את הקליפה שואלים אותם האם היא דקה או עבה? אפשר שהגננת תראה להם האם היא חותכת את הקליפה בסכין או האם היא מצליחה לקלף ביד?, אחר כך מבקשים מהילדים לבחון את הפרי מה הם רואים? מדברים על הציפה, ואז מבקשים מהילדים לחלק את הפרי לפלחים ומסבירים להם מה זה פלח, מבקשים מהם להתבונן בפלח ושואלים אותם מה הם רואים? מבקשים מהילדים להריח את הקליפה ואת הפלח ואז נותנים להם לטעום.
    (את הפעילות הזאת אפשר לעשות כל יום רק שכל פעם עם פרי אחר).

  4. לבקש מהילדים שיביאו מספר סוגי פירות הדר, הגננת יושבת מולם במחשב וכל פעם אומרת להם להרים שני סוגי פירות שונים (קלמנטינה ותפוז) אחרי שהרימו היא שואלת אותם מה היה יותר כבד. הפרי שהם אמרו שהיה כבד יותר נשאר אצלם ביד את הקל יותר הם מניחים ולוקחים פרי אחר (תפוז ואשכולית) שואלים מה עכשיו יותר כבד? וכך ממשיכים עד שמקבלים החלטה מי הפרי הכי כבד?
  1. מבקשים מהילדים להביא חמישה תפוזים וסלסלה או קופסא לזום, הגננת מספרת את הסיפור חמישה תפוזים והילדים צריכים להכניס כל פעם עוד תפוז לקופסא.
    עם ילדים יותר גדולים אפשר לעשות פעולות חשבוניות (תחסירו שני תפוזים מהקופסא כמה נשאר? תוסיפו אחד כמה יש עכשיו?)

  2. אפשר להביא לזום את הציור "פרי הדר על הצלחת" של ואן גוך (או להראות בשיתוף מסך או לשלוח להורים ושהם ידפיסו או יראו לילדים) ואז דנים עם הילדים בציור מה הם רואים? האם זה נראה להם באמת כמו פרי הדר? איזה פרי זה? אילו צבעים יש בציור? אפשר לבקש מהילדים שאחרי שמסתיים הזום יציירו פרי הדר בעקבות הציור של ואן גוך.

  3. לספר במפגש בזום את הסיפור "ריב ההדרים" לעצור מידי פעם ולשאול מי בניהם צודק? מה הם היו עושים במקום? ובסוף לשאול אותם מה מוסר ההשכל של הסיפור.

אהבתן את המערך?

הצטרפו לקבוצת וואטסאפ שקטה
וקבלו מדי שבוע מערך מלא ומוכן להדפסה בחינם!

בלחיצה על כפתור ההצטרפות הנכם מאשרים קבלת תוכן שיווקי
(מבטיחים לא לשלוח ספאם!)

מערכים נוספים שיכולים לעזור לך:

מערכים לחנוכה

להורדת המערך כקובץ סיפור החגאת סיפור החג אני מספרת ב-2-3 חלקים, בהתאם לסבלנותם של הילדים, וחוזרת עליו מספר פעמים לאורך תקופת הנושא.בהקראה הראשונה אני משתמשת

למערך המלא »

מערכים לגינה

להורדת המערך כקובץ אני משלבת את נושא הגינה יחד עם חשיבות אכילת ירקות. מפגש ראשון:אני מתחילה את הנושא עם הספר "זרע של צנונית" מאת חנה

למערך המלא »

מערכים נוספים:

רוצה מערך שיעור מקיף בחינם בכל שבוע למייל?

פעילויות מגוונות | פלייליסט של שירים | רשימת ספרים | רעיונות ליצירה ועוד...