- מביאים תמונות של סיטואציות רצויות מתוך הגן וסיטואציות לא רצויות (אפשר למצוא באתרים שונים תמונות מתאימות), לדוגמא ילד מרביץ וילדים מדברים, ילד משחק עם בובות וילד מעיף צעצועים באוויר, ילד יושב ליד שולחן וילד מצייר על הקיר וכו'.
הילדים צריכים להגיד מה מותר לעשות ומה אסור.
פעילות זאת מתאימה גם בקבוצה קטנה וגם במליאה ומתאימה לילדים החל מגיל 2 ומעלה. - עם ילדים גדולים (3 ומעלה)- הכנת ספר חוקים. כל יום לומדים את החוקים של מוקד אחר בגן, כותבים אותם בדף, הילדים מציירים. אחרי שעוברים על כל החוקים הילדים חותמים או בכתב או עם האצבע (מטבעים את האצבע בגואש ומניחים על הדף).
- שיר- מחפשים או ממציאים שיר שמדבר על חוקי הגן ושרים לילדים, זה מתאים מגיל ממש צעיר אפילו תינוקות ועד גיל בוגר.
- מעבירים את החוקים בעזרת בובה, שמתבלבלת ועושה את כל הדברים שאסור לה והילדים מסבירים לה איך להתנהג. (מתאים לילדים מגיל שנה וחצי ועד גיל בוגר.)
- דיון עם הילדים מה ביניהם מותר ומה אסור, איך הם חושבים שצריך להתנהג או לשחק בכל מוקד (גלאי 3 ומעלה).
- אפשר להעביר חוקים דרך העיתון- קוראים עם הילדים עיתון, כאשר רואים מקרה של מישהו שהתנהג לא טוב או עבר על החוק, מתווכים לילדים ודנים איתם בנושא. (מתאים לילדים מגלאי 3 ומעלה).
- סימולציות בין שתי בובות שנמצאות בגן אחת מתנהגת נכון ואחת לא שומרת על החוקים (מתאים לילדים מגיל שנה ומעלה).
- חפש את המטמון- הילדים משחקים חפש את המטמון בין מוקדי הגן, שבכל מוקד ישנה משימה שהם צריכים לעשות ומתייחסת לחוקי הגן.
- עם תינוקות וילדים ממש צעירים פשוט לחזור שוב ושוב על הפעילות הרצויה ולהעיר כאשר מתרחשת פעילות לא רצויה.
יצירה:
- ציור בספר החוקים
- הכנת בריסטול עם כל חוקי הגן שהילדים מקשטים
- לילדי גן חובה אפשר לתת לכתוב חלק מהחוקים
אני אוהבת שהחוקים באים מהילדים, ולנסח ביחד איתם זה נותן להם תחושה של שייכות וגורם להם להיות מחויבים יותר.