בתחילת השנה חשוב לשלב הרבה פעילויות של היכרות עם דברים שהילדים אוהבים ולהרבות בשירים וסיפורים. חשוב לאפשר לילד תחושת שייכות לגן.

מערכים לתחילת שנה

בתחילת השנה חשוב לשלב הרבה פעילויות של היכרות ולאפשר לילד תחושת שייכות לגן.

1. יושבים עם הילדים בקבוצה קטנה, כאשר לכל ילד יש חוט וקערה עם חרוזים לידו.
     הגננת אומרת משפטים של דברים שונים שהילדים אוהבים בגן (לדוגמא: אני אוהב
     לשחק במכוניות, אני אוהבת לאכול כריך עם גבינה, אני אוהב את הצבע הוורוד, אני
     אוהבת את פינת הספרייה וכו').
     כל ילד משחיל חרוז במשפטים שמתאימים לו (אם הוא אוהב כריך עם גבינה,
     אם היא אוהבת לשחק במכוניות) ולא משחיל חרוז כשהמשפט לא מתאים לו.
     ככה הילדים רואים מה משותף להם, ואילו דברים הם וגם האחרים אוהבים.
2. בגן חובה – יושבים בקבוצה קטנה (אפשר גם במליאה). מחלקים לכל ילד חרוזים עם
     אותיות עליהם וחוט. הגננת אומרת אותיות, כל ילד משחיל רק את החרוזים עם
     האותיות שמופיעות בשם שלו ואז בדיון משווים למי מהחברים יש את אותן אותיות בשם.
     אחר כך על הילדים לסדר את החרוזים עם האותיות לפי הסדר כך שייכתב
     השם שלהם וסוגרים את זה לשרשרת.
3. כדור ושער- כל ילד ניגש, בועט בכדור ואומר דבר אחד שהוא אוהב (זה יכול להיות
     צבע, מאכל, משחק, חבר).
4. לילדים שרק עלו לגן עירייה- לוקחים בובה, מראים איך היא יושבת על הסיר, צובעים
     בגואש חום את הטוסיק שלה ומלמדים את הילדים לנגב את הטוסיק.
5. הכרת פינות הגן – מביאים בובה שהיא כאילו ילדה חדשה שלא מכירה את הגן.
     היא שואלת את הילדים איפה השירותים? איפה מרכז הבית? איפה מציירים?
     וכל פעם שני ילדים הולכים עם הבובה להראות לה איפה זה נמצא בגן.
6. מקריאים את הסיפור "תגידי לי איך קוראים לך?" לוקחים בובה שמייצגת את תמי
     (הילדה בסיפור) והגננת מייצגת את הגננת. מספרים את הסיפור. הבובה אומרת את
     השמות והכינויים של תמי ואחר כך הגננת מספרת אילו שמות קוראים לה הילדים
     שלה, ההורים שלה, החברים שלה, עם ילדים גדולים אפשר לשאול את הילדים אילו
     כינויים יש להם.
7. חוקי הגן – מחלקים לילדים שלטים של מותר ואסור (מותר בירוק אסור באדום).
     הגננת מקריאה מצבים שונים שקורים בגן וכל ילד צריך להרים את השלט שבעיניו
     מתאים לסיטואציה – אם זה מותר או אסור (לדוגמא: בגן שלנו מרביצים- הילדים
     צריכים להרים את השלט של אסור, בגן שלנו מסדרים את המשחקים- הילדים
     מרימים את השלט של מותר). אפשר במקום מותר ואסור – שלטים של כן ולא.
8. חוקי הגן -2 מפזרים על הרצפה פונפונים באדום וירוק, מחלקים לילדים מקלות של
     אוכל סיני או שיפודים (אבל בלי החלק השפיצי), הגננת מתארת כל מיני מצבים
     שקורים בגן והילדים צריכים להרים את הפונפון שמתאים לסיטואציה (אם זה משהו
     שאסור – פונפון אדום ואם מותר – פונפון ירוק) וממיינים בקערות של אדום וירוק.
9. שרים את השיר "הדברים שעלי אהובים" מתוך צלילי המוזיקה – פעם אחת שומעים
     את השיר, בפעם השנייה כל ילד אומר דבר שמשמח אותו ומחברים שיר עם כל
     הדברים שהילדים אמרו לצלילי המנגינה מצלילי המוזיקה.

לקבלת מערך מלא ומוכן להדפסה בחינם מידי שבוע
הצטרפי לקבוצת הוואצאפ של הקהילה (קבוצה שקטה)

שירים לתחילת השנה:

• בא הבוקר/ מאיה בר שלום
• ש שלום/ מאיה בר שלום
• שיר הציחצוחים/ מאיה בר שלום
• נשימת בוקר/ מאיה בר שלום
• בוקר טוב/ אריאלה סביר
• מי שלא מביט מפסיד/ דתיה בן דור
• יום חדש מתחיל/ מירב האוסמן
• שלום לכם/ מתוך פרפר נחמד
• בואו אל הגן/ חנה סתווי
• כיף לי בגן שלי/ אתי גרנות וייזר
• בוקר טוב ידיים
• איזה בוקר נהדר/ אתי גרנות וייזר
• שמש צהובה/ מירב האוסמן
• יושבים כולנו יחד היום/ אריאלה סביר
• שיר הפתיחה של פינוקיו

במיוחד בשבילכן, הכנתי רשימת השמעה להפעלה נוחה ומהירה של השירים בזמן מפגש:


בתחילת השנה חשוב לשלב הרבה פעילויות של היכרות עם דברים
שהילדים אוהבים ועם חוקי הגן ולהרבות בשירים ובסיפורים.

אהבתן את המערך?

הצטרפו לקבוצת וואטסאפ שקטה
וקבלו מדי שבוע מערך מלא ומוכן להדפסה בחינם!

בלחיצה על כפתור ההצטרפות הנכם מאשרים קבלת תוכן שיווקי
(מבטיחים לא לשלוח ספאם!)

מערכים נוספים שיכולים לעזור לך:

מערך ליום כיפור

להורדת המערך כקובץ הסבר על כך שביום הזה כותבים איך תראה השנה שלנו וזה יום לבקש סליחה על דברים לא טובים שעשינו, שיש אנשים שצמים

למערך המלא »