1. לקחת בובה או כמה בובות לתת להן שמות ומספרת סיפור עם הבובות על מקרה שקרה ביניהם איזה ריב והבובות במקום לדבר הרבצו או נשכו או משכו בשער, ואז אני שואלת את הילדים מה הם היו עושים במקום הבובות? אני חוזרת על המפגש הזה כמה פעמים בימים שונים כשהמקרים עליהם אני מספרת הם מחיי היום יום של הגן ומריבים שהיו בין הילדים.
2. אני מספרת את הסיפור להרביץ זה לא פתרון ( אני מצטערת אין לי את שם הסופר), ואני מדברת עם הילדים על הסיפור ומה קרה שם ומה הם היו עושים במקום הילד בסיפור?
3. בקבוצה קטנה- אני לוקחת תמונות (או שמספרות סיפור בהמשכים או בלי הקשר)שמתארות ריב או אלימות והילדים צריכים לגיד לי מה הם רואים בתמונה? מה קורה בין הילדים? ומה הם היו עושים אחרת?
4. אני בוחרת כמה משפטים שאפשר להגיד במקום להרביץ (עם ילדים גדולים אני נותנת להם לבחור את המשפטים, לקטנים אני בוחרת את המשפטים) ואנחנו חוזרים על המשפטים האלו כמו מנטרה המשפטים יכולים להיות: תיתן לי שתסיים, בוא נעשה תור תור, רוצה לשחק איתי או אני רוצה לשחק איתך וכל משפט אחר שעולה בדעתכם, מנגד אני אומרת לילדים משפטים שהם יכולים להגיד כשילד מרביץ להם או מתנהג בצורה שלא נעימה להם, אז הם יכולים להגיד: זה לא נעים לי, די תפסיק, אני לא רוצה.
אני מלמדת את לא רק להגיד אלא גם להקשיב למה שהצד השני אומר. אני עושה עם הילדים סימולציות של משחק במפגש ושל יישום המשפטים האלו, בנוסף במהלך היום כשקורים דברים בגן אני נגשת ומתווכת להם מה קרה ואיזה משפט הם יכולים להגיד במקום להשתמש עם הידיים.
5. משחק שעובד על שמירה על מרחב אישי- אני מפזרת את הילדים בגן די קרובים זה לזה וילד אחד שאני בוחרת צריך ללכת בניהם מבלי לגעת בהם, זה קשה אבל יש כאלו שמצליחים, גם על משחק זה אני חוזרת כמה פעמים.
6. אני לוקחת בובה (יכול להיות גם בובה של חיה) ואני נותנת אותה לילדים הביתה שנותנים ביום שישי לסופ"ש והילד או ההורים
(תלוי בגיל הילדים ובמסוגלות שלהם), בזמן שהבובה אצלו הילד יכול להגיד לה על מעשה טוב שהוא עשה, או על משהו שהוא מצטער עליו, או משהו שהוא היה רוצה להתגבר עליו וההורים כותבים את זה וביום ראשון מקראים את זה מול כל הילדים בגן, אצל הצעירים ממש ההורים כותבים מעשה טוב שהילד עשה בסופ"ש.
7. הדקלום "כעס" מתוך מה עושים שכועסים? אני מספרת אותו כמה פעמים ואנחנו עושים את התנועות עם האגרוף.
8. ילדים גדולים- היית נותנת להם לכתוב מילה טובה שהם רוצים להגיד לחבר, או במקרה שרבו אז הם מציירים וכותבים סליחה אחד לשני.
9. עוד פעילות עם ילדים בוגרים אני מפזרת מילים על הרצפה והילדים צריכים למיין לפי מילים שקשורות לחברות או מראות על חברות טובה לבין מילים שלא קשורות.
10. דברים נוספים שאני עושה כדי לעזור לילדים להוציא תסכול ולווסת תחושות: שק איגרוף, מכינה כפפות עם קמח או קונה שק אורז, או מר גמיש ונותנת לילדים שקשה להם, מכינה פינה עם משחקים שדורשים ריכוז ואני מפנה את הילדים שמתחילים לריב ולהשתולל יכולים לגשת ולשחק שם ולהרגע.
מבחינת שירים אני משתמשת בשירים מתוך שפת הג'רף, מפתחות הקסם של דידי
יצירות:
• אפשר לעשות ציור משותף של כל הילדים,
• אפשר שכל ילד יכין ציור וייתן אותו לילד אחר שאיתו הוא רב,
• כל ציור או הדבקה של לבבות או דמויות של ילדים.
• ציור של כל כפות הידיים של הילדים.
ערך החברות חשוב לי מאוד, ואני רואה חשיבות בללמד את הילדים להיות חברים ותקשר זה אם זו בדרכים תרבותיות, לכן בכל שנה אני מקפידה על פעילויות שעוסקות בנושא.