גישת "האמת בחינוך" נולדה מתוך הניסיון העשיר שלי עם ילדים ומתוך חוויות אישיות שלי כאינדיבידואל, שגיליתי שרלוונטיות גם לאנשים אחרים ובעיקר לילדים.
באמצעות הגישה אני מסייעת לילדים לפתח את עצמאותם, מכיוון שגיליתי שככל שתחושת העצמאות עולה אצלי, כך גם הבטחון העצמי שלי עולה. יש קשר ישיר בין השניים, גם אצל מבוגרים וגם אצל ילדים. כשילד מתקשה בתחום מסוים, אני מסייעת לו להתפתח על ידי העלאת בטחונו ועל ידי כך שאני לא מוותרת לו, אלא מעודדת אותו להמשיך ולנסות וכשהוא מצליח, מתפתחת אצלו אמונה מאוד גדולה בעצמו.
בחוג שפיתחתי על פי הגישה, הילדים בוחרים בעצמם את הנושאים הנלמדים והדבר מעלה את תחושת השייכות שלהם וכן את התחושה שהם חשובים והבחירות שלהם חשובות. ככל שננסה יותר להקשיב, נגלה שתחומי העניין שלהם מעניינים ומגוונים ואפילו מפתיעים והם לומדים המון ובקלות כשתחום העניין מגיע מהם.
כמו כן, הגישה דוגלת בלומר תמיד את האמת, גם כשהיא קשה. לי, כאדם, חשובה מאוד הכנות. אני לא אוהבת לשקר לאף אחד, בטח שלא לילדים. במשך השנים בעבודתי עם ילדים נתקלתי בכל מיני סיטואציות קשות (מלחמות, מוות במשפחה, גירושי הורים וכו') וגיליתי שאני מצליחה להסביר לילדים את הסיטואציה בצורה ברורה ולא מפחידה, שמסירה את החשדות ואת אי הודאות ומביאה לרוגע.
חשוב לי להתייחס לילדים כאל בוגרים ובצורה מכבדת שנותנת להם מקום ותחושת בטחון, על מנת שיגדלו להיות מבוגרים ערכיים ובעלי בטחון.
© כל הזכויות שמורות לחמוטל לחמן גישת "האמת בחינוך" 2023